tirsdag 23. juni 2009

St. Hans. Mange gode minner


Nå når jeg ikke klarer å delta på feiring av St. Hans, så tenker jeg tilbake på alle de fine feiringene jeg hadde hjemme på Feste i Rygge. Så vidt jeg kan huske så prøvde mine foreldre å legge selve feiringen til nærmeste lørdag. Da ble familie og venner invitert. Grillet og spiste på plenen, før vi gikk ned på stranda. Er så heldig at eiendommen har strandrett og avstanden er ikke lang. Men dette var i tiden før vi fikk såkalt global oppvarming, så det var gode varme kvelder.
Vi hadde bål på stranda, og de som var voksne, smakte vel på noe sterkere en brus. Men kan ikke huske at det noen gang var det en kan kalle fyllefest. Er vel derfor at jeg har så mange gode minner fra den tiden. Mener å huske at min bror, Runar, en gang satte vår far i trillebåra for å hjelpe han hjem. Men det var nok mer for morro en nødvendig.
Runar og hans fine familie har flere ganger samlet familien på Feste St. Hansaften. De rigget opp telt og satt ut bord og stoler til alle. Det er Runar som har overtatt barndomshjemmet. Vi har mange gode minner fra disse familiesammenkomstene. Tidligere var vi alltid klare til å kjøre sørover på kortvarsel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar