søndag 7. juni 2009

Oppholdet på Rikshospitalet

Når vi ankom Rikshospitalet merket jeg med en gang at her kom det til å bli godt å være. Jeg ble møtt av en blid, flink sykepleier. Jeg oppdaget fort at det var ikke bare hun som var blid og veldig flink. Det var de alle sammen som var på avd. Leger, sykepleiere og hjelpepleiere. Alle sto på slik at en pasient kunne føle seg trygg, og oppholdet skulle bli best mulig for pasienten. Oppholdet ble litt lengre en "planlagt", slik at jeg var så heldig at jeg ble kjent med 5 stk som nettopp hadde gjennomgått en hjertetransplantasjon. Spesielt godt kjent ble vi med Bibbi og hennes samboer og "humørklumpen" Terje. Men jeg fikk også god kontakt med en ungdom fra Vestlandet, en fra Karmøy og en fra Tønsberg. Siden oppholdet ble så langt for meg, så ble jeg godt forberedt når det gjalt opptrening samt opp og nedturer for de. Dette styrket meg slik at jeg mener at jeg er godt forberedt dersom jeg er så heldig å blir satt på lista og får gjennomført en Transplantasjon. Å se hva dere klarte mer og mer for hver dag, ga meg mye. Så en stor takk til dere som tråkket opp "stien for meg". Å gå den skal jeg selv klare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar