tirsdag 25. august 2009

Medisiner som virker..

.. har også bivirkninger. Jeg har i mange år gått på kolesterolsenkende tabletter. Har arvelig høyt kolesterol. Jeg måtte skifte til en annen type medisiner sist jeg var på Rikshospitalet. De jeg brukte tidligere ikke er forenlig med de medisinene jeg må ta etter transplantasjonen.
Bivirkningene jeg har fått, er mye luft i magen. Enkelte dager så er bukskinnet som et trommeskinn. Veldig smertefullt også om natten. Siden jeg har dårlig erfaring med å stå opp om natten, så er det dessverre slik at jeg må vekke Vigdis, slik at hun kan hente et glass med Samarin til meg. Prøver mest mulig å holde meg i bevegelse om dagen. Går rundt i leiligheten bl. a. Dessverre så blir jeg bare sliten, og må tilbringe mer tid med sofaen. Det er en vond sirkel jeg er inne i nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar