onsdag 19. august 2009

Kontroll hos hjertesykepleier idag


I dag har jeg hatt tilsyn av spesialsykepleier ved hjertemedisinsk poliklinikk. Rutinemessige undersøkelser som EKG, vektkontroll, blodprøver og samtale om hvordan jeg/vi har det. Vigdis var selvfølgelig med. Uten henne, ville jeg ikke hatt mulighet å komme meg fra bilen og ned til poliklinikken. Hun kjører meg i rullestol.
Sykepleieren mente vi var for tålmodige, med hensyn til at formen hele tiden blir dårligere. Vi tilpasser oss den nedadgående formen hele tiden. Derfor har vi begge lett for å si at det går bra. Faktum er at jeg blir mer og mer avhengig av sofaen, klarer mindre og mindre, blir sliten av ingen ting, og det blir stadig lenger mellom de gode dagene. Går det egentlig bra da?
Pusten blir tyngre og jeg blir mer kortpust ... da hjelper det ikke å bytte tannkrem heller!
Jeg er syk, vår tilværelse er syk, men like fullt er dette vårt normale liv.
Spesialsykepleier tar opp spørsmålet med lege om ny behandling med Simdax. Kanskje tiden er inne for en ny natt på overvåkingen!

1 kommentar:

  1. Borde vara dags för en ny Simdaxkur för dig så du kan få lite livskvalite i väntan på samtalet från RH.
    Kram

    SvarSlett