søndag 25. oktober 2009

Jeg vandrer med "freidig" mot og humør


Legene har litt problemer med å få opp tempoet på det nye hjerte, slik at det tilpasser seg min kropp (Kroppen min kom kanskje først til verden, men det får jeg aldri vite), slik at den har rettighetene til hvor stor hvilepulsen (tomgangshastigheten) skal være (ansiennitetsproblem). Går å bærer på en pacemaker i buksebelte, slik at jeg igjen "tekker pulsen fra hofta". Tidligere helter trakk jo 6-løperen fra hofta. Men de regner med at det blir bedre, eller at de må sette inn en vanlig pacemaker (noe som ikke er helt uvanlig)

Det strenge helseregime som hittil har vært rundt meg, lettes på nå. Må bare passe på at mennesker rundt meg ikke nyser eller hoster rett opp i ansiktet mitt. Katt, fugl og blomster er jo fortsatt fy, fy!

I dag kommer Vigdis med en bedre ytterjakke (mer tilpasset årstiden) en den jeg tok på meg i full fart den dagen telefonen ringte. Da skal vi ta oss en tur ut, selv om det regner litt. Jeg har 3 timers perm hver dag nå i helga. Skal bare ikke gå alt for langt. Hadde jeg hatt en bil som kunne hentet og bringt meg, kunne jeg ha vært borte i 3 timer pr. dag. Samme neste helg. Helgen deretter kan jeg gjøre som jeg vil fra fredag til søndag. Da blir det nok min datter som får besøk i første omgang.


Det er bestilt hotellrom for oss fra og med onsdag. Skjer det, så skal jeg nok få Vigdis til å handle inn en flaske rødvin som vi kan kose oss med den helga. Når en kommer over på pasienthotellet så er inntak av rødvin/øl tillatt i små mengder

1 kommentar:

  1. Det er strålende å følge med fremgangen du har om dagen. Jeg tror jeg holder meg borte inntil svineinfluensavaksine er satt og den har begynt å virke. Det er mye sykdom her ute i samfunnet nå og her østpå venter vi i risikogruppene fortsatt på muligheten for vaksine. Hold deg der du er inntil videre du. Det er det tryggeste.

    SvarSlett