søndag 15. november 2009

Trening av muskulaturen

I går var vi ute å gikk en tur. Den siste delen opp til sykehuset er en bratt bakke. Er litt rart også. For ca 1 år siden, hadde jeg ikke pust, og et hjerte som gjorde at jeg ikke kom opp den bakken. I dag så går bakken opp så fint som bare det når en tenker på hjertefunksjon og pust. Nå er det muskulaturen i beina som ikke holder. Når jeg kom opp bakken så måtte jeg ta en pause. Beina ville rett og slett ikke mer, de bare skalv.
Nå skal jeg ha ca 2 uker til med styrketrening av muskulatur i armer og bein. Deretter blir det vel hjem. Håpet er at vi kan reise hjem lørdag 28 nov. Jeg må ned på en tur før jul, og en rett over nyttår for å ta de siste biopsiene. Har rett på 6 måneders gratis fysioterapi etter en hjertetransplantasjon, og denne muligheten skal jeg benytte. Det viktigste er å få styrketrening og kondisjonstrening under veiledning fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar