mandag 28. september 2009

Kontakt med Rikshospitalet

I dag har jeg snakket med både transplantasjonssykepleier og kontaktsykepleier ved Rikshospitalet.
Dersom det ikke blir transplantasjon i de nærmeste ukene, så skal jeg legges inn for kontroll så fort de har ledig plass. Pr. idag, så er avdelingen full i en tid fremover. Jeg er jo ingen akuttpasient i den forstand. Er først når donor er funnet, at det går fort unna.
De er veldig interessert i hvordan jeg har det om dagen.
De litt "dårlige" nyhetene er at det har ikke vært en eneste transplantasjon på lang tid, men det kan fort endre seg. Kan ikke miste motet og humør av slike ting.
Ellers ligger jeg mye på sofaen hver eneste dag, bruker PC´en når jeg har overskudd og forsøker å lage middag når Vigdis er på arbeid. Hver mandag morgen kjører jeg til fastlegen for å ta blodprøver. Så er det rett hjem til sofaen. Det er en tøff arbeidsdag for meg! Vigdis ser at jeg gradvis greier mindre og mindre. Jeg tilpasser meg situasjonen hele tiden, og synes egentlig det går bra.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på! Snart ska du se att telefonen ringer.Ska på kontroll på Riksen andra veckan i oktober och hoppas få se dig då.
    Klem Bibbi

    SvarSlett
  2. Tøffe tak. Håper du klarer å holde motet oppe.

    SvarSlett