søndag 7. juni 2009

Problemene starter!


Det er blitt 22 desember 08. Vigdis er på Stjørdal en tur for å få fikset håret til jul. Jeg hadde ikke følt meg i form den dagen. Derfor ba hun noen naboer å stikke innom meg, da hun ville bli borte i noen timer. Når hun kommer hjem igjen, så ligger jeg på sofaen under et pledd og fryser. Ut over kvelden så turde vi ikke lengre og det ble ringt etter legevakta, som kom fort. Resultatet ble øyeblikkelig innleggelse på St. Olavs Hospital, Infeksjonsavd. Jeg ble lagt på enerom på avdelingen, så jeg forsto selv at jeg var veldig syk, selv om jeg ikke ville innrømme det da. Prøver av "sårhula" ble tatt og på juleaften kom beskjeden. Det var påvist gule Stafylokker. Dermed ble det isolat og pleierne måtte ikle seg smittefrakker hver gang de skulle stelle meg. Matlysten forsvant og jeg måtte få ernæring intravenøst. Ble tilbudt et glass konjakk på juleaften Sa selvfølgelig ja takk til det,men jeg klarte ikke å få tømt glasset før 2 juledag. Så jeg var nok syk.
Den 10 januar fikk jeg komme hjem på helgeperm for da hadde jeg blitt frisk nok til å være hjemme noen timer. Det var vanskelig å ta knekken på de Gule Stafylokkene. Rikshospitalet ble koblet inn, og jeg ble innlagt på Rikshospitalet, Thorax kirugisk avd den 15 februar. Her begynte de å behandle sårhulen med Hydrogenperoksid 3 %. Altså de rett og slett "kokte" vekk bakteriene. 25 februar satt vi igjen kursen hjemover og resten av sårbehandlingen skulle fåretaes av Vigdis. En lege fra Infeksjonsavd her skulle gi beskjed om når sårhula kunne "friskmeldes" og beskjed skulle sendes Rikshospitalet. Endelig den 25 mai, erklærte hun den for friskmeldt og brev ble sendt Rikshospitalet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar