søndag 25. april 2010

Ny bil og trener med sykkelen


Det er ikke så ofte jeg oppdaterer bloggen nå. Årsaken er rett og slett at fremgangen bare fortsetter sakte men sikkert.
Vinteren her i Trøndelag vil ikke gi seg så fort som ønskelig. For en uke siden kom det snø, og sykkelen måtte stå i boden.
I helga har vi syklet både lørdag og søndag. Jeg klarer å sykle lengre og lengre uten pustepause. Samtidig klarer jeg også å holde større hastighet over tid. Jeg sykler på bar asfalt. På stier og skogsveier er det fortsatt mye snø.
Jeg har også blitt mye bedre i magen. De sterke smertene er nesten borte. Håper jeg kan fortsette på den tablettdosen jeg bruker nå. Svaret får jeg en av de nærmeste dagene.

En av mine gode venner på Facebook som jeg har tilbrakt flere dager og netter sammen med - Ja! på St. Olavs hospital B8 ( hjertemedisink avd.) selvfølgelig!
Hun har 2 ganger i den siste tiden blitt intervjuet av Adresseavisa. Jeg er stolt av å ha henne som venn. Hun står frem og forteller om sin sykdom. Setter et ansikt på den. Hvis du vil lese mere kan du kopiere linken under,
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1473667.ece

Endelig på fredag fikk vi den nye bilen. En Nissan Qashqai, trøndere som bare tenker Karsk (dårlig heimebrent i kaffe), kaller den Karsk-kai.
Det har blitt noen prøveturer selvfølgelig for å bli kjent med den. En herlig bil å kjøre. Vi gleder oss til å kjøre til Moss med den om 2 uker.
Vi skal i konfirmasjon til et av mine mange barnebarn, men jeg håper vi får anledning å treffe en annen av mine facebookvenner. En dame (jeg har menn som venner også), som fikk transplantert lunger for noen måneder siden. Vi gleder oss begge til å treffe henne igjen. Sist Vigdis møtte henne, ventet hun på transplantasjon. Jeg besøkte henne på sengeposten den dagen hun kom dit etter lungetransplantasjonen.
PS! Vigdis går fortsatt å venter på at boken skal komme fra trykkeriet!

1 kommentar:

  1. Ja håper vi sees, enten i Oslo eller i Son. Flott at dere sykler! Gratulerer med ny bil! Og; regner med du holder oss orientert om når Vigdis sin bok kommer.

    SvarSlett