onsdag 9. september 2009

Valg 09, Organdonasjon

I går kveld ble jeg kontaktet av lederen for et av de politiske partiene.
Han ville ha litt data angående organdonasjon. Dette skulle oversendes NRK slik at programlederen kunne stille spørsmål til de ulike deltagerene. Nå får vi bare håpe at NRK tar opp tråden og stiller disse spørsmålene.
En hurtigarbeidene komite bestående av Vigdis, meg selv og en fra Stiftelsen Organdonasjon begynte straks å jobbe. Takket være mail og internett, fikk jeg samlet inn bakgrunnsmateriell og faktatall. En måtte jo være sikker på at det som ble sendt var fakta. Klokken 02.30 i natt ble mailen oversendt NRK.
Det er godt at selv med et dårlig hjerte, så klarer jeg å gjøre slike ting. Jeg må bare også gi de 2 andre ros for at de stilte opp en sen kveldstime for å hjelpe til med dette, slik at det ble oversendt noe vi kunne stå inne for.

2 kommentarer:

  1. Arbeidet vårt kjenner ingen tid. Å øke tilgangen på friske organ er en jobb 24/7.
    Tusen takk for at du orker. Du bidrar til at de som kommer etter deg forhåpentligvis får en bedre mulighet enn de som har vært før oss.
    Ser på Velg 09! med argusøyne og håper tema blir luftet.

    SvarSlett
  2. Super innsats!
    Det blir spennende å se om temaet blir tatt opp.
    Hilsen fra Åshild

    SvarSlett