søndag 28. februar 2010

Transplantert og sol

Enkelte av de medisinene jeg må bruke resten av livet, gjør meg ekstra utsatt for hudkreft. Derfor har jeg nå kjøpt solkrem, etter anbefaling fra Rikshospitalet, solfaktor 50 for ansikt og hode (har jo litt lite hår). På resten av kroppen som er utsatt for sol, kan jeg bruke faktor 30.
Jeg merker også at medisinene gjør meg mer lysømfintlig. Tidligere holdt det å stikke innom en besinstasjon og kjøpe et par billige solbriller. Det holder ikke nå. Blir vel en tur innom optiker en av de nærmeste dagene for å kjøpe skikkelige gode solbriller.
Nå håper jeg at kulden har sluppet taket, i går var vi ute å spaserte. Det var nydelig. Ble ikke noe i dag, da solen var for skarp. Derfor ble det bilen til søndagåpnet apotek i byen for å kjøpe solkrem. Jeg får ta igjen den tapte spasertur i morgen. Da er det treningsdag. Skal gå på tredemølla, sykle og løfte vekter slik at jeg får mer muskulatur i bena. Oppkjøringen til sykkelløpet 3 juli, har startet nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar