torsdag 15. oktober 2009

Positivt overrasket

Da jeg våknet etter narkosen, var det første jeg merket at jeg var varm på hendene og føttene. Jeg måtte be Vigdis kjenne om det var sant, og bekrefte at jeg virkelig hadde fått varme hender og føtter. Helt tydelig at blodsirkulasjonen er mye bedre.
Etter snart to uker er jeg fortsatt i strålende form, og langt bedre enn forventet. Treningen sammen med fysioterapeut blir lengre og mer intensiv for hver dag. Foreløpig er treningen konsentrert om å styrke muskulatur i rygg, hofter og beina. Får fortsatt ikke lov til å løfte noe pga at brystbeinet må være helt grodd først.
Jeg har fortsatt pacemaker tilkoblet slik at det nye hjerte får hjelp til å tilpasse seg kroppen min.
Den nye motoren skal tross alt venne seg til den gamle gearkassen og karosseriet!
Hvilepulsen skal holdes litt høy de første ukene. Er i ferd med å kjøpe meg pulsklokke. Det er nødvending å følge med pulsen under oppvarming, underveis i den harde treningen og "nedgåingen" til normal hvilepuls. Vanskelig å få ned hvilepulsen etter trening med så mange fine jenter rundt meg!! I tillegg er det mange med lystig humor og vitsene sitter løst i gangene.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer, Roar

    Med hilsen
    Eskild

    SvarSlett
  2. Hei igjen Roar
    Høres ut som du koser deg på Rikshospitalet:) Jeg har ledst litt mer i bloggen din - nesten som å lese min egen historie. La også merke til at dere bor på Tiller i Trondheim. Hvor på Tiller? Vi har nemøig familie på Tiller, som bor i Svartholtet, samt flere venner der. Det var der vi var den sommeren jeg fikk nytt hjerte.

    Fortsett fremgangen - jeg følger med på deg:) Klem fra Hilde

    SvarSlett
  3. Hei Hilde!
    Kan du sende meg en epost så skal jeg svare deg på mail.Min adresse er: r-osu@online.no
    Det kan være flere tilfeldigheter her.

    SvarSlett