lørdag 3. oktober 2009

I helga lages det Brun lapskaus

Denne helga skal Vigdis drive med matlaging for flere dager fremover. Jeg holder meg til konsulentvirksomheten. Tok litt tid idag innen jeg fikk kreftene tilbake. Alt må jo planlegges. I dag tidlig var det dusjing og hårvask ( hårvasken tar ikke langt tid). Jeg sitter på dusjstolen og dusjer, deretter kommer Vigdis å vasker og tørker håret, så tar hun av bandasjen som dekker "hula" og setter dusjestrålen inn i den. Er ikke alle som kan "skryte" av at de får vasket lungen utvendig. Innkjøpslista satte vi opp i går, så etter en rask frokost, var det bare for Vigdis å sette seg i bilen og kjøre til OBS.
I dag lages det brun lapskaus, helt uten salt, bare masse ulike grønnsaker og kjøtt av både svin og storfe. Heldigvis så har vi investert i en god foodprossesor, slik at oppkutting av alle grønnsakene gikk som en lek. Deretter skal kjøttet brunes før det blir kokt sammen med grønnsakene. Så er det min tur. Jeg lager en brun saus av kraften som blir etter kokingen. Alt blandes sammen, og demed har vi ferdig mat i huset som posjoners opp og fryses.
I morgen blir det gryte av elg-skav. Der påberoper jeg meg retten til å lage sausen, så tar Vigdis seg av potetmosen. Her snakker vi om skikkelig teamarbeid.

2 kommentarer:

  1. Det er så viktig å kunne bidra og føle at man bidrar og mestrer i hverdagen, også i ventetiden.
    Og viktigheten av en god saus er det bare vi som sliter med å ta til oss nok næring som vet.

    SvarSlett
  2. ..så kom telefonen vi alle har ventet på, og ikke minst Roar..derfor ble det andre som fikk nyte lapskausen..den smakte nydelig - tusen takk fra nr 18:-)

    SvarSlett